Saturday, July 17, 2010

Sensitiviti seseorang berlainan.
Dari segi sedalam mana sensitiviti kita terhadap sesuatu.
Dan juga dari sudut mana fikiran kita mampu menyelam.

Aku xboleh menyangkal, setiap dari kita berfikir dan memandang sesuatu dari sudut berbeza.
Yang salah pada tanggapan kamu tidak semestinya salah pada tanggapanku
Dan juga sebaliknya.
Dan itu sebenarnya menjadikan kita layak dipanggil Manusia.
Kita manusia adalah unik, berbeza antara satu sama lain.

Gemar melihat telatah manusia, bermacam ragam.
Ada elok dan ada juga yang sebaliknya.
Dan saat ini aku tahu, wujud manusia2 di sekeliling aku yang sama brainwave,

Sama cara pemikiran kami, sama tutur kata kami, dan sama tahap pemahaman kami
jadi aku tidak perlu menjelaskan, kerna ternyata penjelasan itu sia-sia.
Dan aku enjoy mereka-mereka ni hidup di sekeliling, at least aku x rasa aku makhluk pelik hahaha
tapi awas, mungkin mereka lebih superior dari aku, dan mungkin sebaliknya lebih inferior.
Sama-sama kita berjaga2 =D


1 comment:

faiz ck said...

terdapat beberapa perkara yang boleh kita lihat dari perspektif berbeza..salah padakamau mungkin betul pada ku..ye..tp banyak juga perkara perspektif bukan persoalan, kerana hukumnya jelas, cuma manusia mencipta sudut pandang yang berbeza semata-mata untuk emnyelamatkan diri dari perlakuan mereka sendiri *ingatkan diri sendiri gak~semoga kita bukan dari golongan ini*

islam itu datang dengan dagang dan akan kembali dagang pada akhir zaman...*correct me*

=)