Sunday, July 27, 2008

DI KALA GERIJI FAJAR MENYINGSING LABUH...


aku baru shj pulang daripada Shah Alam hohoh. Sebenarnya mmg tak berhajat nak melepak2 kt Shah Alam malam ini. Tetapi disebabkan Mus'ab memberitahu semalam ada perkara penting yang mahu dibincangkan aku mengegaskan perjalananku ke Shah Alam mlm tadi..

" Tayut, ko jdi lepak Shah Alam tak mlm ni"

'' Oh aku xtau lgi la weh, tgk dlu ar cmne "

'' Klo ko dtg aku ade mende nk bgtau ko ni ''

'' amende??Ko bgtau je ar skrg ''

'' Argh ko dtg je la dlu...''

Begitu jualah konversi kami yang memaksa driku dtg. ''Datang dpt tau, klo X datang mmg rugi ''

Lalu kami pn melepak2 la di Shah Alam pd pukul 10 mlm tersebut. Lalu kami mesej Kambing, Telor, Jimmy dan SAufi..mereka2 tersebut adalah mahasiswa UITm hohoh..namun hanya Telor n Jimmy je dpt join lepak2 tsebut. Dan aku trus menghasut Capek utk join sama keranan umahnye yang terletak di seksyen 2 Shah Alam walaupn kutahu die kecapekan bru pulang dr Khemah Motivasi dan Ibadah. Dan oleh kerana terlalu leka smpi kami terus sembang..dan sembang...dan leka...dan membebel..smpi tidak ketahuan pukul berapa sekarang ini.

'' Korang xde kelas ke pg esok ''

'' Ade pukul 8.30 pg hohoho ''

'' Uik asal xckp??korg nk blik x?? ''

'' Baik lepak smpi kul6, klo x kne lompat pagar huahauh ''

'' Aiman x kesah......''

Kami meneruskan perbualan kami tanpa henti..tanpa noktah...dan jua tanpa selingan kosong huhuh. Namun tiba2 kami tersedar yang jam sudah menunjukkan 3 pagi. Kegelisahan mula terpancar pada raut wajah masing2..( padahal muke laloq sbb da mnguap hoho )

Lalu ku dan Mus'ab pn menghantr mereka pulang pd pkul 3++ pgi...dan mereka dgn selambe rocknye msuk ikut pintu jga lalu nama mereka dicatitkan...alahai labu...

Lalu kami terus menuju ke Seksyen 20 umh Mus'ab. dan trus bersembang tanpa mengira serta menjengah waktu yang sentiasa berlalu pintas...laksana malam mcemburui siang..siang mcemburui malam...sedar2 suda pukul 4.30pg..Oh tidak!masa mkin bergerak pantas.

'' Tayut, ko xngantok agi ke? ''

'' Eh, aku rilek je. OK je. tapi klo aku blik sekarang, aku dpt rasekan aku xde kunci pn nk msuk umah ''

'' So ko kne tido mne klo xleh msk umh? ''

'' Dlam kereta kot hauhua..tapi aku harapkan keajaiban akn berlaku. Aku nk blk gak sbb ade hal la esk pg. Harap2 abg aku tggl kunci kt luar ''

Tanpa disedari, kurasakan kealpaan mula mengelus driku..dirasakn seperti ada suatu yang tertinggal utk diperkatakan...OH YA AKU TERLUPA BENDA PENTING YANG MAHU DIKHABARKAN TERSEBUT!!!!

Alahai lumpinye driku...tp...sdikit je yg aku tau...kami bercadang mengadakan TRIP AROUND MALAYSIA ( bajet!padahal Port Dickson je kot )ahahah...

so apakah persiapannya...

kewangan???YA DUIT SUDAH KERING KEBELAKANGAN INI

Mental???BERSEDIAKAH MENYAHUT CABARAN BERKHEMAH TEPI PANTAI

keberanian???BERANIKAH MEMINTA KEBENARAN PARENTS

Psikologi???KITA CUBA SURVIVE MAKAN MSK SENDRI KOT

keputusan umum???ADAKAH RAMAI ORG CUTI UTK JOIN INI



Sebenarnya driku sgt tensen sbb msih berada di luar umah. Jam di hp mnunjukkan pkul 5pagi tp aku msih terlock-up di porch umh...haish!

tensen$#%$^$ngantok&^&^lapar $#@#@#

4 comments:

keep humming the beat...nurhanisahmohamadkani said...

keberanian???BERANIKAH MEMINTA KEBENARAN PARENTS

ahaha..igt lg..tym ktrg gi PD ari tu..daa smpai sne bru ak gtau mak ak yg ak de kt pd...hehe=p

afiq Sayuti said...

jelo
aku rse tu bkn msalh for me.tp masalh yg berlaku di kalangan kwn2 aku yg agak 'anak emak' skit hohoh.
bkn anak lemak ye

keep humming the beat...nurhanisahmohamadkani said...

ahaha...abes tu masalah ko yg mne weyh???poket kopak ea??hehe=p

afiq Sayuti said...

yeah!tepat skli
ko mmg bijak jelO
respek sma ko
ahahha