Thursday, July 24, 2008

first tiMER~sile tunjuk ajar ye (^_^)

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh...

erm bestnye ade blog..haha..sbnarnye agak batak gak nk menulis2 ni..sbb da lme gler x menulis2 ni hehe.

nama diberi..i mean nama asal..Mohamad Afiq bin Ahmad Sayuti..tp sejak sekian lme idop ats muka ni..selama 19 tahun..namaku telah berjaya dimanipulasi oleh pelbagai pihak..hohoh
tp xpe..aku redha..so korg sume xbdosa haha

erm dri skola rendah dlu..da ade nma glamor da hoho..
aku ingt agi cikgu suimah..wah2..sje je uPkan populariti aku,,ade ke die gelar aku s*****..sebab aku ske pukul org..belasah org tnpa sebab..haha..die ckp tgn aku cm ade sepuluh..asik nk bgerak je..n then..ade sbb lain gak aku dpggil bgitu.abaikan je ar sbb da tlalu lme aku buang zaman jahiliah tu..(hnya Allah n kwn2 lme aku je tau kisah sbnr hehe~)..really hate that word..tp xpe aku redho je hohoho

then skola rendh agama...ustzah sumimi ckp aku xsah idop klo xde sapu tangan..pgi mne2 pn msti wajib ade sapu tangan..smpi die gelar aku s***..aiyark....xpela aku redho je hehe...pastu mse form4 aku jmpe die, mse raya die tkejut beruk nmpk aku.sbb da xde sapu tgn hahah!...siap nk soh jd menantu die lak tu (^0^)...
mse skola agama kne pki samping..aku sgtla xske smping..rimas haha.kwn2..uztazah2..sume2 dlu ckp aku pki skirt..sbb aku tlalu besau~saiz 40 gitu hohoh...n samping aku teramatla selalu koyak hahah..but it was that..

SMKA Maahad HAmidiah.Kajang....
suatu dentinasi sementara yg byk mengubah haluan idopku...
erm kt sni la 1st time aku jmpe rmi gler nma AFIQ..even dlm batch aku sendri ade 4 org nama AFIQ tmsk dri aku sendri..tp org senang recognize aku sbb dlm byk2 tu akula yg pling besar, gemok dan menakjubkan!hahah..erm aku ingt lgi.nama ayahku AHMAD SAYUTI...tp rmai org knal aku ngn nama 'AFIQ SAYUTI'...oleh sbb itu,mrk assume namaku AFIQ SAYUTI BIN ???
ahahahha~
even dlm sijil pn salu jd cmtu...haish......nk wt cmne kn

SUYUT??
ni bajet cm nama manja aku la kt skola dlu hohoh..sape lg klo bkn kerja Abg fazril..ko la mnusia yg 1st manipulasi nma aku...klo xsalah aku cmni la dialog ko..

"weh aku xnk pggil ko afiq sayuti...aku nk pggil ko suyuti bole?''

tp disebabkn ko memainkn nma aku..lme2 drp afiq sayuti...jdlaa suyuti..dan akhirnya jd la suyut...huhuhu..tp xpe aku redho hahah~n aku teringt satu kejadian menyanyat ati...pada satu ari aku sedang bergelak ketawa di dlm dorm bsama rakan2..tnpa diketahui abahku dtg ke asrama mencariku..lalu LUQMAN..memanggil aku dr bawah,sedangkan aku di tgkat 3..

"SUUYYYUUTTTTTTTT!!!!ayah ko datang!!!!"

aku segara bgegas mdapatkan abahku, dia kelihatan sgt tercengang dan aku tahu mengapa..''kenapa kwn2 ko pggil ko suyut?''...aku hnya menjawap, ''alah nma manje je tu, bkn nama abah pn..nama abah SAYUTI bkn SUYUT kn''hohohoho....so..the rest of my life at mahad smpi form5 dpggil SUYUT huhu..tp xpe aku redho je hoho

then,pd tahun 2006...aku form 5...
aku mendapat 1lgi nma bru..TAYUT
TAYUT???what the hell with it???haha
alkisahnye begini...pd suatu mlm di blik prep..aku..zul dan nizam..n beserta rami lgi...
kmi mcm besela..hnya reti mebuat bising smpi salu kne denda..plus gelak ketawa supersonic aku hahah
mse mlm tu bja b.arab...zul ckp die hina..so ktorg wat la satu list carta kehinaan...
dlm carta tu ade sampah, air sampah, tahi, tahi idong, longkang n so on
zul ckp die sehina air sampah..so aku ckp ''mmg pown''
tbe2 ade suara mengatakn ''ko cm tahi la suyut".......pastu ade plak seorg hamba ALLAh ni pergi tulis ats meja aku...."TAHI + SUYUT = TAYUT"
tensen aku seketika hahaha...
lme2 nama tu melekat plak kt aku huhuh...jdlaa TAYUT
xpelaa aku jd mgsa keadaan...tp xpe aku redho hahah

JEHAN???
owh My GOd...aku sgt2 xske nma ni dikaitkn ngn aku...mse tu jehan miskin bru nk up dlm dunia seni...aku xske die..poyo+bajet bgus=mggelikan..hahha
kejadiaanye begini....
mse form 4...4 ar-Razi...pagi2 ble nk msuk kelas kne lalu klas form 6 lower...
tiap2 kli nk lalu..arrghhh~aku kne personal harrasment skit haha...aduhai
ble nk lalu je...ade la suara2 halus pggil ''JEHAN..JEHAN!!"
wuargh siyesli mse tu aku xknal lgsg spe sbnrnye JEHAN tu..ish2..
tp ble da lme2 kne kco sebegitu rupa...bru la aku tau sape jehan tu...huhu

n then msk kolej life pn...kwn2 pggil aku JEHAN...argh...mmg xleh lari dr curse ni hahah..dr mne dorg dpt idea pn aku no idea la hehe...klo xslh aku time oreintsi lg da ade org pggil aku jehan..smpi ade yg xknal nma aku AFIQ...tp ingt nma aku mmg btol2 JEHAN...budak2 ptpl yg dok kt bus stop pn ske pggil nma tu...aiyark..xpelaa redho jela..
eh jap tp ade sorg dlm rmi2..DUe..die sorg je calling aku nma JIHAN instead of JEHAN hohoho..tongue problem kot =p

whatever it is...whatever it was...
I just accept it as I do...
maybe the names sound differntly...various pitch...
but overall...
but the person is still one n only...
s*****
s***
suyut
tayut
jehan
5 in 1 ahakz!
nevertheless..it is how people recognized me...
n as long i'm recognized..i am higly appreciated..till the end of life

p/s=baru idop 19 thun da ade 5 jenis nama...klo da 50 thun cmne ek? =p

12 comments:

wannabugis said...

kahkahkah..hihihi...tergolek den bace...hehe..biase la tu,time skola budak laki memg jahat..suke2 panggil org dgn name plg istimewe..sakit ati betul...:B

Nadhirah Ibrahim said...

oit.dh ade blog.. kah3

Anonymous said...

ngeh ngeh ngeh... jehan nak taw 2 nama yg first tu... plissssssss~ hehehe

Anonymous said...

hello suyut.. hehehe

Effa said...

hehe.. teringat dulu..

ak pernah call ko nk pinjam cd...
ak ckp la..

effa: hello, jehan ade?

ko plak... menjwb : yeye, afiq ni.

ak pun pelik kate : Jehan ke? ak nk ckp ngan jehan.

ko pun menjwab : yeye, afiq ni. ni sape?

ak pun berkate: ni effa. dlm hati ak(eh,asal plak mamat ni.. ak nk ckp ngan jehan,bkn ko.)

ak ingtkn kwn ak salah kasi number ke ape?

pastu ko ngan confident : oh.. effa. nape??? Jehan la ni. Afiq2.

ak pun teringat suda, nama kau sebenarnye AFIQ... baboon btol ak ni. haha.

seb bek housemate ak pernah la sekali due tiga empat kala crite psl ko.. hehe..

TOXICSNAIL said...

to elron
some said something should be left unspoken hahah
so let bygone be bygone hoho
ala xde mendenye

to alif
elo alifff
ye2 aku suyut hohoh

TOXICSNAIL said...

to effa
yeah2 aku agk terkesima mse tu
n agak bengang
sbb ko xtau nma sbnar aku
tensen aku hahah
tp xpe..
ape2 je korg pggil
im the only Afiq pn dlm Msu tu knhehe

TOXICSNAIL said...

to kak wana
heheh mmg pn
tp kami laki mmg cmni
mkin mngejek mkin rapat
mkin jauh mkin rindu hohohoho

to nadh
ye nadh aku bru je ade blog
freshie2 hehe
ajar la aku
dismping tu aku sje nk asah bakat skit hoho

UB-to-be said...

salam afiq
tak tau la whether u can recognize me or not..
but i'm one of the three aimis yg ade kat maahad hamidiah tuh..n i think after pmr, all the three of us memg kluar dari maahad..

nice post afiq..
ak smpt penglmn panggil ko afiq sayuti jek lah
oh ye, i'v got ur blog url from nadh's blog..hope u dun mind if i were to put urs kat my bloglink..
long-lost fren maa~
hihi

u'r doing medicine ye??
yes laa,mara schlrs still tak tau lg where u'll be flying kan??
takpe2
do study hard for ur prep
(not to mention that i'v finished my first year medical study...ngehehehe..blagak skjp)
medic memg best..siryes..
hopefully u'l finish ur prep cpt2, n then btol2 bleh stat blaja medic..

Anonymous said...

Ms Syikin bg nama ustaz hgtanak. pkataan ustazz tu siap ada vibrato lg kt belakang dia. sedap apa

TOXICSNAIL said...

salam
aimi!
ye aku knal ketiga2 anda hohoh
woaa korg kt mesir kn skrg ni
wuish2
bestnye
da abis 1st year lak tu
jeles gler aku hohoh

Aiman Amz said...

Salam Afiq :) ..

Hehe.. Serious kelakar utk posting ni.

Erm. Maaflah, tapi tak ingatlah klu kita ada kenal di mana2.

Tapi thanks sebab link dgn blog saya. :D

Dan, Hamidian yang sy kenal, x ramai. Ada 2 orang je.. Sorang, Ali Iqbal Hanif, 02-06 juga, tapi waktu form 4 masuk skolah alam shah. Lagi sorang, kawan di uitm, Wak Din, Muhyidin batch 0307 Hamidian. Er. Kita kenal orang yang sama x??