Thursday, November 4, 2010

Al-Fatihah

Aku di kelilingi berita resah baru-baru ini.
banyak sunggguh berita kematian di sekeliling aku. Aku buntu.

Baru-baru ini. Sedang enak menelan Nasi Kandar Pelita kat Chennai, Tamil Nadu, tiba-tiba aku dapat 3 mesej secara mendadak.
Pakcik Borhan meninggal kat depan Kaabah masa tawaf ketiga.
Aku terus telefon umi dan abah. Dan tanya abah kenapa tiba-tiba? Aritu kalau x salah aku masa raya aritu beliau sihat walafiat. Aku sempat sembahyang sebelah beliau dan sembang2 di surau.

Dan abah balas. Dah ajal nk wat macamana. Lagipun itukan cara mati palingggg muliaaaa

Ramai orang berdoa dan berhajat nak meniggal kat Mekah. Dan beliau dapat. Itu sangat mulia.
Perasaan ini sedih bercampur gembira.
Mendoakan arwah mendapat tempat yang hebat di sana.

Sempat telefon beberapa anaknya. Eji dan A'in. Semoga Syiqin, Iwan dan Alin semua tabah ya. Mak cik Wan juga semoga tabah dan kuat dan mendapat haji mabrur.

Sebenarnya keluarga mereka ni rapat dengan kami. Arwah dulu suka bawak saya pergi jalan2. Pergi beli ikan-ikan akuarium kat pudu..best sangat.. makan cendol sana. Pastu bawak balik banyak buku cerita daripada Dewan Bahasa. memang aku pao buku2 menarik hehehe. Dan beliau suka melayan kerenah kanak-kanak,buat mainan2 tradisional utk kami.

Al-Fatihah buat beliau.

No comments: